Idag har jag gjort...

* Jag har filat på en bloggdesign
* bakat en kladdkaka med havregrym i.
* sett på två filmer. I Love You Beth Cooper och Allt för min syster

Kladdkakan blev tokigt god ska ni veta!



300 g smör
5 dl socker
2 dl havregryn
4 ägg
3 dl vetemjöl
1 ½ dl kakao
1 msk vaniljsocker

Smält smöret i en stor gryta och blanda i socker, havregryn och ägg. Sikta till sist ner vetemjöl, kakao och vaniljsocker. Bred ut smeten i en långpanna klädd med bakplåtspapper och grädda i 175° tills kakan känns fast (ca 10 min). Kakan får gärna vara lite ”kladdkakeseg” när den kommer ut. Skär den i rutor när den svalnat lite.

 

My sister´s keeper eller allt för min syster som den heter på svenska var sjukt bra! Jag tror att jag grät en hel skål full med tårar. Sjuukt sorglig!

Love you beth cooper var också bra, ganska rolig faktist :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback