Breakout.

I många år har jag velat uttrycka en känsla i en bild som legat och grott i mitt huvud. Den beskriver exakt hur det kan kännas att komma ut ur en håla, ett fängelse, en instängd plats eller liknande som under en lång tid har varit plågsam att befinna sig i. En tidpunkt där allt känns jobbigt att ta sig an och det enda man kan göra är att försöka jobba sig igenom problemen och stå ut tills dörren sakta öppnas igen.

Jag ritade rätt så mycket för circa tre år sedan, allt handlade om det jag gick runt och bar på. En favorit var den där personen som med uppböjd kropp som tittar upp mot skyn och skriker ut all sin ångest. I samma veva som ett ljus slår mot honom och personen blir fri.

Detta är min bild.



Synd att kvalitén blir 10x sämre då man lägger upp den här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback