I Taket Lyser Stjärnorna

Denna gång tänker jag inte prata om hur dagen varit.

Det känns som om hela sverige tar livet av sig. En klass kompis har förlorat en släkting som stod nära. Jag tänkte bara lyfta fram det och säga att jag tycker välldit synd om henne.

Vi läste I Taket Lyser Stjärnorna idag på Svenskan. Har läst den förut och då rann krokodil dårarna efter halva boken. Men denna gång grät jag inte där emot satt många i klassrummet och snyftade. Om ni inte har läst den. Läs Den!


Om du dör mamma, då tar jag självmord.
Det gör jag.
Då tar jag självmord.
Nej, föresten. Det heter inte ta självmord.
Det heter begå självmord
och det heter ta livet av sig.
Altså.
Om du dör mamma, tå tar ja livet av mig.


Kommentarer
Postat av: Thea

Lykke li! :D

2009-01-22 @ 22:04:06
URL: http://theam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback