Tacksamhet.

Ja, nu är julafton snart slut. Jag har haft en riktigt trevlig kväll. Att få vara med nära och kära så här borde uppskattas mer tycker jag. Att få ha åt minstone sin farmor kvar från den äldre generationen ser jag mig själv som lyckligt lottad. Och att i huvudtaget ha båda mina föräldrar här idag är jag också fruktansvärt tacksam över. Varför oja sig över julklappar, julmat, städning och pynt när det enda riktigt viktiga är personerna man ska spendera kvällen med. Visst är det stämmningsfullt att få äta julbord allesammans, titta på Kalle Anka och öppna klappar. Men för sjutton tomtegubbar, nog är väl ändå det bästa att ingen råkade illa ut i en bilolycka på väg till julfirandet eller att vi klarar oss från farliga sjukdommar.
Jag satt ärligt och grät över julklapparna ikväll. Jag tror jag fick en chock. Insåg kanske hur mycket vissa personer betyder för mig, inte över vad jag fick utan tanken bakom pressenterna och att man ger bort så mycket till lilla mig. Jag är så tacksam över det jag fått idag men också över att jag har dem som firade julafton med mig.
Ja, nu är julafton snart slut. Jag har haft en riktigt trevlig kväll. Att få vara med nära och kära så här borde uppskattas mer tycker jag. Att få ha åt minstone sin farmor kvar från den äldre generationen ser jag mig själv som lyckligt lottad. Och att i huvudtaget ha båda mina föräldrar här idag är jag också fruktansvärt tacksam över. Varför oja sig över julklappar, julmat, städning och pynt när det enda riktigt viktiga är personerna man ska spendera kvällen med. Visst är det stämmningsfullt att få äta julbord allesammans, titta på Kalle Anka och öppna klappar. Men för sjutton tomtegubbar, nog är väl ändå det bästa att ingen råkade illa ut i en bilolycka på väg till julfirandet eller att vi klarar oss från farliga sjukdommar.
Jag satt ärligt och grät över julklapparna ikväll. Jag tror jag fick en chock. Insåg kanske hur mycket vissa personer betyder för mig, inte över vad jag fick utan tanken bakom pressenterna och att man ger bort så mycket till lilla mig. Jag är så tacksam över det jag fått idag men också över att jag har dem som firade julafton med mig.
Jag vill tacka min familj, släckt och vänner för att ni finns.
God jul till alla som läser detta, hoppas ni har haft en lika fin kväll som jag!

P.s. Thea, hoppas du har det bra i thailand och bränn inte upp dig för mycke.. (med andra ord, bli inte brunare än mig.)'

Kommentarer
Postat av: t and the a

men puss på dig! blir brunare och brunare, har hittat en grej till dig också, jag gillar den och tror att du kommer göra det också :) om vi nu ska snacka presenter, jag vill ha updates! :)

2011-12-25 @ 14:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback