Älgjakt II

För två veckor sedan följde jag med pappa ut och jagade över helgen. Fick då för fösta gången efter alla 12 år jag följt med ut, se en älg skjutas på nära håll. Jag har sett älg förut men det har aldrig varit läge att skjuta då. Så nu fick jag min chans och det var ett otroligt skådespel, efter som att älgen kom rätt på oss,  ca 15 m ifrån.

Pappa och jag byter position så att pappa ska få ett bra skottläge. Jag envisas med att stå bredvid (för att få en så bra bild som möjligt), något som jag sedan får lida lite för haha. Så fort älgen dyker upp bakom kullen, tar jag ett kort.*Klick* Älgen stannar och inser att detta kan inte sluta bra. Hunden springer hack i häl och pappa väntar in så att hunden inte ska vara ivägen. Allt går som smort. Älgen viker av till högen och pappa avfirar två skott. Det spränger till i öronen. Därefter faller älgen till marken och jag kan pusta ut. Fick under denna tid tre bra bilder på händelsen. Jag hade adrenalin som sprutade ur öronen efteråt och var otroligt glad över att jag lyckats fånga ögonblicket.
Detta förblir ett minne jag aldrig kommer att glömma.

Kan meddela att jag ska börja med jägar examen i vinter.
Här har ni de tidigare bilderna






Kommentarer
Postat av: Olivia

Jag har en tävling i samarbete med tvspelsweb.se och det hade varit jätte kul om du ville vara med :D



http://oliviasfoton.webblogg.se/2011/october/tavling-i-samarbete-med-tvspelsweb.html

2011-10-30 @ 19:57:43
URL: http://oliviasfoton.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback